Płyny eksploatacyjne

W tej kategorii znajdziesz płyny eksploatacyjne takie jak płyn chłodniczy, dodatek do płynu chłodniczego, olej do amortyzatorów, olej przekładniowy czy płyn hamulcowy. Płyny dostępne są w różnych opcjach, w pełnej gamie wyboru. Znajdziesz u nas płyny eksploatacyjne idealnie dopasowane do twojego typu motocykla. 

Jedną z kwestii nad którymi zastanawiają się motocykliści jest jaki olej do amortyzatorów dobrać do swojego motocykla oraz co ile należy go wymieniać? Olej do amortyzatorów to płyn mający znaczny wpływ na komfort jazdy oraz bezpieczeństwo motocyklisty i jego maszyny. Na rynku dostępny jest bardzo szeroki wybór olejów hydraulicznych, jak na co więc zwrócić uwagę przy wyborze? Jak często go wymieniać, żeby zapewnić amortyzatorom niczym niezakłóconą pracę? 

Płyny do amortyzatorów różnią się między sobą takimi właściwościami jak lepkością i źródłem pochodzenia. Aby dobrać odpowiedni olej należy sprawdzić zalecenia producenta posiadanego pojazdu. Płyn traci swoje właściwości pod wpływem temperatury oraz zużycia mechanicznego, dlatego zalecana jest wymiana go co mniej więcej 2 lata. 

Jakie funkcje spełnia olej do amortyzatorów w motocyklu? Przede wszystkim płyn zapewnia odpowiednie smarowanie, ale również chłodzi pracujące elementy amortyzatora, co zapobiega ich przegrzaniu. Dodatkowo tworzy barierę chroniącą przed zabrudzeniami, które powstają wskutek tarcia części o zawieszenie. Kolejną funkcją płynu hydraulicznego jest nadanie płynności uginaniu zawieszenia. Tłumi on gwałtowność ruchu, dzięki czemu kontakt kół motocykla z nawierzchnią jest optymalny. Jeżeli na czas nie uzupełnimy płynu eksploatacyjnego zapanowanie nad motocyklem może okazać się znacznie trudniejsze, co jest niebezpieczne zarówno dla kierowcy jednośladu, samego motocykla, jak i innych uczestników ruchu. 

Wymiana oleju do amortyzatorów powinna nastąpić co około 2 lata lub po przejechaniu 20-30 kilometrów. Wynika to z faktu, podczas pracy silnika płyny są podgrzewane do wysokich temperatur, a one powodują występowanie zmian w strukturach płynu, obniżając ich wydajność i skuteczność. Dodatkowo parametry obniżane są ze względu na wpływ wody pochodzącej z opadów atmosferycznych i zewnętrznych pyłów i innych zanieczyszczeń. 

Jeżeli chcemy się dowiedzieć z jaką substancją mamy do czynienia powinniśmy spojrzeć na informacje zawarte na opakowaniu przez producenta. Dowiemy się stamtąd po pierwsze jakie zmienne tarcie wewnętrzne posiada olej oraz jaka jest jego lepkość kinetyczna. 

Dlatego warto pamiętać o częstej wymianie zarówno oleju do amortyzatorów motocyklowych jak i innych płynów eksploatacyjnych, to bardzo ważna kwestia o której warto pamiętać przede wszystkim dla bezpieczeństwa, ale i komfortu i oszczędności  pieniędzy na naprawach.