Thumb brake czyli tylny hamulec w kciuku
Czy w sporcie używa się tylnego hamulca? I to jak!
Jest jednak pewien problem – często nie ma fizycznej możliwości by go wcisnąć. Bo to prawy zakręt, bo właśnie lecimy slajdem i noga spadła z podnóżka.
Co wtedy?
THUMB BRAKE! Czyli tylny hamulec w kciuku.
Ale właściwie do czego używać tylnego hamulca?
- do ratowania highsidów!
- do szybkich i skutecznych przerzutek w szykanach
- do ustawienia motocykla do zakrętu na wejściach
- do zacieśnienia w środku zakrętu
- do kontroli trakcji na wyjściach (TAK! TC w ręce!)
- do SLAJDÓW
Innymi słowy – do wszystkiego! A jak nie wywalić highsida? A no tak:
Przegięliśmy? Wbijamy czerwony grzyb bezpieczeństwa (i blokujemy tylne koło). Kończymy przyjemnym lowsidem 😉
A tak może to wyglądać gdy postanowimy się nie przewracać:
Dlaczego TB (thumb brake), a nie HB (hand brake) lub stopa?
Już ustaliliśmy: stopa nie zawsze ma kontakt z motocyklem, a nawet gdy go ma, to może nie być możliwe użycie hamulca – choćby w prawych zakrętach. Ale to tylko kilka z powodów. Stopa jest również niezwykle nieprecyzyjna w swych działaniach. W przeciwieństwie do dłoni!
A dlaczego kciuk, a nie Handbrake (analogicznie jak przedni hamulec)? Z tego samego powodu, dla którego w ATV gaz jest pod kciukiem. W sytuacjach niestabilności, gdy szarpie, buja i drży łatwo o bezwiedne odkręcenie gazu / zaciśnięcie dłoni. W takich sytuacjach kciuk pozostaje swobodny. Dlaczego by go nie użyć?:)
Do jakich motocykli pasuje thumb brake?
- do torówek
- do pitbike’ów
- do supermoto
- do gymkhanowozów
- na drogę, dla tych uzależnionych od tylnego hamulca (patrz: gymkhanowozów 🙂
Dlaczego powinieneś wybrać nasz produkt?
Tak, to prawda, że na rynku da się znaleźć tańsze produkty. Jednak nie da się znaleźć produktu który oferowałby tak wiele w takiej cenie.
Dlaczego warto?
- Dźwignia zamocowana jest na łożyskach tocznych.
- Rozwiązanie stosowane przez najlepszych producentów. Pozwala zlikwidować tarcie oraz poprawić dozowalność.
- Regulacja w czterech płaszczyznach
- Pozwala zamocować na dowolnym motocyklu, nawet motocyklu sportowym, gdzie trudno o odpowiednią ilość miejsca, lawirując między zegarami i owiewkami. To już nie problem.
- Łatwa regulacja klamki podczas jazdy
- Klikalne i duże pokrętło pozwala poprawić ustawienie odległości klamki bez zatrzymywania!
- Pompa Brembo w dwóch rozmiarach do wyboru (11 i 13mm)
- Lubisz twardszy lecz krótszy skok? A może większą precyzję przy mniejszej sile? Masz wybór:)
- Wytrzymały! Ważne przy licznych upadkach na pitbike’u i SM.
- Półtora roku i 159 gleb później (liczone!) – wciąż działa jak nowy!
- Frezowany z aluminium lotniczego
Jak to podłączyć?
- Standalone
- Demontujesz hamulec nożny, zastępując go Thumb Brakiem
- Polecane gdy nie zamierzasz używać hamulca nożnego.
- Idealne do Supermoto i Pitbike
Dwie pompy jeden zacisk | Dwie pompy, dwa zaciski |
Dzięki specjalnemu adapterowi możesz połączyć oba hamulce w jeden zacisk. Chcesz wiedzieć więcej? Zapytaj. | Lepsza dozowalność, kosztem komplikacji konstrukcji oraz masy |
Oszczędność masy | Proste odpowietrzanie |
Brak przeróbek | |
Idealne do torówek, gdzie wymagane jest istnienie hamulca sterowanego konwencjonalnie |
Co dostajesz w zestawie?
- Thumb Brake
- Nowy przewód w stalowym oplocie HEL, o odpowiedniej długości i końcówkach
- Zestaw nowych śrub i uszczelek
Chcesz nauczyć się używania tylnego hamulca? Możemy Ci w tym pomóc!
Kupując TB otrzymujesz od nas zniżkę na kurs jazdy w poślizgu (czytaj: Slajdów:))
Nie, nie trzeba być kosmitą by móc się ślizgać! Ogarnie to KAŻDY! Thumb brake znajdziecie TUTAJ