Thumb brake czyli tylny hamulec w kciuku

Czy w sporcie używa się tylnego hamulca? I to jak!


Jest jednak pewien problem – często nie ma fizycznej możliwości by go wcisnąć. Bo to prawy zakręt, bo właśnie lecimy slajdem i noga spadła z podnóżka.

Co wtedy?

THUMB BRAKE! Czyli tylny hamulec w kciuku.

Ale właściwie do czego używać tylnego hamulca?

  • do ratowania highsidów!
  • do szybkich i skutecznych przerzutek w szykanach
  • do ustawienia motocykla do zakrętu na wejściach
  • do zacieśnienia w środku zakrętu
  • do kontroli trakcji na wyjściach (TAK! TC w ręce!)
  • do SLAJDÓW

Innymi słowy – do wszystkiego! A jak nie wywalić highsida? A no tak:

Przegięliśmy? Wbijamy czerwony grzyb bezpieczeństwa (i blokujemy tylne koło). Kończymy przyjemnym lowsidem 😉

A tak może to wyglądać gdy postanowimy się nie przewracać:

Dlaczego TB (thumb brake), a nie HB (hand brake) lub stopa?


Już ustaliliśmy: stopa nie zawsze ma kontakt z motocyklem, a nawet gdy go ma, to może nie być możliwe użycie hamulca – choćby w prawych zakrętach. Ale to tylko kilka z powodów. Stopa jest również niezwykle nieprecyzyjna w swych działaniach. W przeciwieństwie do dłoni!

A dlaczego kciuk, a nie Handbrake (analogicznie jak przedni hamulec)? Z tego samego powodu, dla którego w ATV gaz jest pod kciukiem. W sytuacjach niestabilności, gdy szarpie, buja i drży łatwo o bezwiedne odkręcenie gazu / zaciśnięcie dłoni. W takich sytuacjach kciuk pozostaje swobodny. Dlaczego by go nie użyć?:)

Do jakich motocykli pasuje thumb brake?

  • do torówek
  • do pitbike’ów
  • do supermoto
  • do gymkhanowozów
  • na drogę, dla tych uzależnionych od tylnego hamulca (patrz: gymkhanowozów 🙂

Dlaczego powinieneś wybrać nasz produkt?

Tak, to prawda, że na rynku da się znaleźć tańsze produkty. Jednak nie da się znaleźć produktu który oferowałby tak wiele w takiej cenie.


Dlaczego warto?

  • Dźwignia zamocowana jest na łożyskach tocznych.
  • Rozwiązanie stosowane przez najlepszych producentów. Pozwala zlikwidować tarcie oraz poprawić dozowalność.
  • Regulacja w czterech płaszczyznach
  • Pozwala zamocować na dowolnym motocyklu, nawet motocyklu sportowym, gdzie trudno o odpowiednią ilość miejsca, lawirując między zegarami i owiewkami. To już nie problem.
  • Łatwa regulacja klamki podczas jazdy
  • Klikalne i duże pokrętło pozwala poprawić ustawienie odległości klamki bez zatrzymywania!
  • Pompa Brembo w dwóch rozmiarach do wyboru (11 i 13mm)
  • Lubisz twardszy lecz krótszy skok? A może większą precyzję przy mniejszej sile? Masz wybór:)
  • Wytrzymały! Ważne przy licznych upadkach na pitbike’u i SM.
  • Półtora roku i 159 gleb później (liczone!) – wciąż działa jak nowy!
  • Frezowany z aluminium lotniczego

Jak to podłączyć?

  • Standalone
  • Demontujesz hamulec nożny, zastępując go Thumb Brakiem
  • Polecane gdy nie zamierzasz używać hamulca nożnego.
  • Idealne do Supermoto i Pitbike
Dwie pompy jeden zaciskDwie pompy, dwa zaciski
Dzięki specjalnemu adapterowi możesz połączyć oba hamulce w jeden zacisk. Chcesz wiedzieć więcej? Zapytaj.Lepsza dozowalność, kosztem komplikacji konstrukcji oraz masy
Oszczędność masyProste odpowietrzanie
Brak przeróbek
Idealne do torówek, gdzie wymagane jest istnienie hamulca sterowanego konwencjonalnie

Co dostajesz w zestawie?

  • Thumb Brake
  • Nowy przewód w stalowym oplocie HEL, o odpowiedniej długości i końcówkach
  • Zestaw nowych śrub i uszczelek

Chcesz nauczyć się używania tylnego hamulca? Możemy Ci w tym pomóc!
Kupując TB otrzymujesz od nas zniżkę na kurs jazdy w poślizgu (czytaj: Slajdów:))

Nie, nie trzeba być kosmitą by móc się ślizgać! Ogarnie to KAŻDY! Thumb brake znajdziecie TUTAJ